8/07/2011

DIY: virkaten värkättyä

Tässä blogissa kesäkausi laituri- ja heinikkokuvineen päättyy NYT, huomenna nimittäin ollaan taas työnorjia. Jos ihan totta puhutaan, niin on jopa oikeasti kivaa palata töihin ja nähdä kaikki työkaverit (muiskis vaan, pian nähdään!).

Olen syntynyt syksyllä ja sisäisessä kalenterissani vanha vuosi päättyy aina elokuussa ja syyskuu tarkoittaa ennen kaikkea uuden alkua. Onhan kesän loppuminen toki haikeaa, mutta rapsakat syyspäivät ja sateiset, pimeät syysillat ovat ihan pop! Joo, kuulun niihin syysihmisiin.

Syksyllä katse kääntyy myös kotiin: tyynyröykkiöt, kynttilät, tossut ja punaviini rynnivät takaisin, enkä millään malttaisi odottaa että saa vetää myssyn päähän, paksun kaulaliinan kaulaan ja saappaat jalkaan. Henkkamaukan kuvastostakin tekisi aina mieli tilata parilla tonnilla villaa, tweediä, mokkaa ja tekoturkista.

Virkkauksesta saattaa tulla mun tämän syksyn hitti. Muutama viikko sitten päätin kokeilla virkkaamista 15 vuoden tauon jälkeen. Ostin mustaa ja valkoista ontelokudetta, ison virkkuukoukun ja sain kaupan päälle vinkin ohjeista osoitteessa www.kangasaitta.fi. Säilytyskori ja tossut syntyivät ihan hetkessä, vaikka pitikin käydä wikipediasta lunttaamassa mitä tarkoittaa pylväs ja miten ketjusilmukka tehdään. Suunnittelen jo paksun, villaisen kaulurin tekemistä, esimerkiksi sinapinkeltaisen tai poltetun oranssin värisenä. Siitä pitää tulla sellainen lämmin syksykääryle, jota ei halua ottaa sisälläkään pois.

2 kommenttia:

  1. Oletko siis itse virkannut noi tossut ja tuon korin?? Saako liittyä virkkauskerhoon? Ne on aivan ihanat. Siellä parvekkeella punaviinilasin kera olis mukava istua ja virkkailla, eikös? :)

    VastaaPoista
  2. Ihan ite:) Kiitos kehuista! No toki saat liittyä kerhoon, se vois olla Viini & Virkkaus -kerho. ja kesällä Skumppa & Virkkaus -kerho.

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!